Eugene Zhou
2015-ben végzett a tajvani Nemzeti Kaohsiung Egyetem (National Kaohsiung Normal University) képzőművészeti tanszékén, több díjat is nyert Tajvanon a Kaohsiung díjátadókon, valamint a Nemzetközi Metszet Biennálén, melyet 2014.-ben rendeztek a Kínai Köztársaságban.
Viktor Lois, a Kortárs Művészeti Intézet (Contemporary Art Institute) művészeti igazgatója mondta: „Eugene fiatalon sajátított el egy különleges technikát, mellyel nagyléptékű, gondosan részletezett és modern értelmezést ad a kínai tájképfestészetnek. Ezenkívül, beépíti munkáiba a ’Tsun’ hagyományos kínai festmény egyik lényeges elemét is a kortársi művészeti megjelenítésbe.
Mivel jelenleg sok tajvani művész követi a szigorú értelemben vett nyugati stílust, frissítően hat, hogy Eugene modern technikákat használva a kínai művészet hagyományos lelkületét ragadja meg.”
A nagyléptékű kompozíció és az árnyaltan részletezett tartalom kontrasztjával Eugene képes arra, hogy lenyűgözze a nézőt, arra késztetve, hogy óvatosan próbálja megfejteni a festmény jelentését, mely mondása szerint saját életének a megnyilvánulása. Több nemzetközileg ismert művész megjegyezte, hogy munkássága egy jóval idősebb művész érettségét és komplexitását tükrözi, az élet lényegét érintik művei.
Eugene Zhou
Műveim közvetítő közege a gipsz nyomat. Összehasonlítva a metszetkészítés egyéb fajtáival, a gipsz nyomatot csak ritkán lehet reprodukálni és minden egyes kompozíció egyedi.
A gipsznyomatot nem lehet a metszet készítő nyomtatóra korlátozni, áttöri a hagyományos metszetkészítés korlátait, mely aprólékos és kisméretű képeket hoz létre, nagy léptékben megjelenik a képen a feszültség.
A modern társadalomban a hagyományos tájképfestő művészet hanyatlásával, hogyan lehet esztétikai újítást véghezvinni a gipsz nyomattal
Jelenleg az egyik főcélkitűzésem: hogyan lehet esztétikai újítást véghezvinni a gipsz nyomattal a modern társadalomban, a hagyományos tájképfestő művészet hanyatlásával egy időben.
Munkásságomban láthatják a tájképen alapuló értelmezést, mely különbözik a hagyományos megközelítéstől. A finom ecsetvonásokat írásra szolgáló ecsettel helyettesítem, a „tsun” révén hozom létre a képet, mely meghajlítja a vonalakat ezáltal vibráló és majdnem neurotikus hatást kelt: ezenkívül, vizuálisan lapos és kétdimenziós emberi alakokat teremt. A feltételek, melyek lehetővé teszik, hogy a hagyományos esztétika révén emelkedjen ki valaki, ugyanakkor megakadályozva a „keverd össze és párosítsd” stílus elismerését, a jelentős esztétikai irányzatok elleni innovációra és lázadásra adott válasznak tekintendők.