Igazából halottak napján születtem, így a megnyitó, egy héttel az 50. születésnapom után lesz. 25 éve festek gömböket, és más témákban is, vagy a formátumban, vagy a festett téma szereplőjeként jelen van a kör, vagy a gömb. A kíállítás vállogatást ad elsősorban ebben a témában született munkákból. 2015 szeptemberében mindkét fiam elhagyta az országot, és azóta Stockholmban élnek. Az... bővebben
Az A.P.A. Galéria legújabb kiállításán Nagy Gabriella új anyaga látható: állatok meghökkentő helyzetekben. Az olajfestmények a valóság, a romantika és a mágikus realizmus egyedi kombinációi. A képeken az állatok nemcsak antropomorf mivoltukkal demonstrálnak, hanem a kultúra és a természet nem minden korban evidens egységére is rámutatnak. Az üdítő szelepként is jól működő, társadalmi és politikai konnotáció... bővebben
Gerő Ambrus festményei a United People koncepcióját tematizálják. A United People, más néven az Egyesült Emberek egy kezdetén álló mozgalom két tucat támogatóval. A fő üzenet: milyen szuper lenne egy egységes emberiség keretein belül élni. Mindenki csatlakozhat a mozgalomhoz. Gerő Ambrus munkái ennek a törekvésnek kívánnak alapot adni. A képeken állatok és emberek tolmácso... bővebben
Aura ExoticA Magyar Képzőművészeti egyetem festő szakos hallgatóinak csoportos kiállítása, 'Gaál osztály'Aura Exotic Maagic (mádzsik)? Hókuszfókusz....Karma létezik,……Festett malacMi az, ami ezeket a szövegfoszlányokat összeköti, azon túl, hogy árad belőlüka metafizikus füstölő (vagy inkább terpentin és cigaretta) szagú valóság?Az ég adta világon semmi. Egyet kivéve: egy osztálynak a közös gondola... bővebben
ELEVEN  CSAPDA Csapdahelyzetek.Amikbe belekerülünk és azt vesszük észre, hogy már ránk is zárult a rács és mi nem tudunk szabadulni. Ha észrevesszük.Ellentétes ingerekre épül ez a játék. A csapdákban, hogy működjenek, egyszerre kell, hogy legyen valami hivogató és valami kilátástalan. Valami váratlan és zavarbaejtő.Ilyen szituációk megvizsgálására invitálnak minket a Magyar Képzőművészeti Egyetem fes... bővebben
Keresztes Zsófia és Süveges Rita kiállítása(read the line with a sarcastic undertone)Bársony, reflektor, publikum. Az előtted ülő nő zöldséges parfümje, s a rendező instrukciói szállnak a térben. Keresztes Zsófia installációjában szituációba helyezi a játszma aktív szereplőit, míg Süveges Rita inkább a nézői megfigyelő szerep abszurditását ragadja ki képeiben. A festményeken ábrázolt helyszínek nem szolgál... bővebben
„... A művészet – és ez különösen igaz a filmre és a fotóra – nem az, amikor a valóság egy részletét realizáljuk, ez önmagában kevés, hanem az, amikor a realizált képek sora bemozgatja bennünk a rejtvényfejtőt. A képek felidéznek bennünk érzéseket, az érzések intenzitását pedig az adja, hogy hol is tartunk a tapasztalatainkkal. Amikor az alkotóban me... bővebben